3D Graphics Engine Progress

Anything related in any way to game development as a whole is welcome here. Tell us about your game, grace us with your project, show us your new YouTube video, etc.

Moderator: PC Supremacists

3D Graphics Engine Progress

Postby GroundUpEngine on Mon Nov 30, 2009 3:21 pm

Second rewrite attempt of my engine so far :lol:

Done ->

~ Failed to implement my OBJ model file loader
~ Implemented my map file loader /w test tree
~ Implemented my old OGL Camera class
~ Got it all into an SFML application /w 60 FPS cap



Cheers K-Bal for the heads up ;)
Last edited by GroundUpEngine on Sat Sep 01, 2012 6:08 am, edited 4 times in total.
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: SFML ftw!

Postby K-Bal on Mon Nov 30, 2009 4:14 pm

Looks good! Reminds me of something... :lol:

Edit: Do you have plans for a game or are you just writing some engine stuff for fun?
User avatar
K-Bal
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 719
Joined: Sun Mar 15, 2009 4:21 pm
Location: Germany, Aachen

Re: SFML ftw!

Postby GroundUpEngine on Mon Nov 30, 2009 4:59 pm

K-Bal wrote:Looks good! Reminds me of something... :lol:

Edit: Do you have plans for a game or are you just writing some engine stuff for fun?


haha yeah, learned the camera work from lighthouse3d hence the gluLookAt func looks same ;)


Nah had enough fun, I'm working on a 3D Multiplayer Platformer called 'Blockz' while making the engine,
but I was using GLUT and the library is freaking ancient and that didn't do the job well, so then I changed everything to SDL which was much better but it was working poorly on Vista, so now I'll just stick to SFML, because of all this rewriting I haven't got much done, but in my GLUT version it was pretty well rounded so I'll just be copying the data :mrgreen:
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: SFML ftw!

Postby cypher1554R on Mon Nov 30, 2009 5:20 pm

Nice. I like it. Keep it up!
User avatar
cypher1554R
Chaos Rift Demigod
Chaos Rift Demigod
 
Posts: 1135
Joined: Sun Jun 22, 2008 6:06 pm

Re: SFML ftw!

Postby GroundUpEngine on Mon Nov 30, 2009 7:28 pm

cypher1554R wrote:Nice. I like it. Keep it up!


Cheers ;)
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: SFML ftw!

Postby GroundUpEngine on Tue Dec 01, 2009 7:43 pm

Woot! :mrgreen: I can draw my own files simular to [OBJ models] into a scene, no animation or texture yet though ->



Edit:
Image
Image
Last edited by GroundUpEngine on Wed Dec 02, 2009 11:08 am, edited 1 time in total.
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: SFML ftw!

Postby dandymcgee on Tue Dec 01, 2009 11:16 pm

GroundUpEngine wrote:Woot! :mrgreen: I can draw my own files simular to [OBJ models] into a scene, no animation or texture yet though ->

[youtube]

Haha, I love the model of the guy with the gun.
Falco Girgis wrote:It is imperative that I can broadcast my narcissistic commit strings to the Twitter! Tweet Tweet, bitches! :twisted:
User avatar
dandymcgee
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 4911
Joined: Tue Apr 29, 2008 4:24 pm
Location: New Hampshire

Re: SFML ftw!

Postby GroundUpEngine on Wed Dec 02, 2009 9:23 am

dandymcgee wrote:Haha, I love the model of the guy with the gun.


Thanks, it was my second attempt at a human body aswell :lol:

Took 3 blender classes in college then quit, My aim is to have models simular to Team Fortress 2


Edit: I went on your forum, your lua game engine is freakin' sweat! :worship:
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: SFML ftw!

Postby dandymcgee on Wed Dec 02, 2009 11:01 am

GroundUpEngine wrote:
dandymcgee wrote:Haha, I love the model of the guy with the gun.


Thanks, it was my second attempt at a human body aswell :lol:

Took 3 blender classes in college then quit, My aim is to have models simular to Team Fortress 2


Edit: I went on your forum, your lua game engine is freakin' sweat! :worship:

Thanks. ;)
Falco Girgis wrote:It is imperative that I can broadcast my narcissistic commit strings to the Twitter! Tweet Tweet, bitches! :twisted:
User avatar
dandymcgee
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 4911
Joined: Tue Apr 29, 2008 4:24 pm
Location: New Hampshire

Re: SFML ftw!

Postby eatcomics on Wed Dec 02, 2009 8:47 pm

GroundUpEngine wrote:Edit: I went on your forum, your lua game engine is freakin' sweat! :worship:


I hope you mean sweat as in his engine must have been the cause of much blood, sweat, and tears for its awesomenss, rather than your engine looks sweaty...

And the thing about SDL running like crap on vista... I've noticed that it seems slowed on my vista lappy too... Vista fails...
Image
User avatar
eatcomics
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 2664
Joined: Sat Mar 08, 2008 9:52 pm
Location: Illinois

Re: SFML ftw!

Postby GroundUpEngine on Wed Dec 02, 2009 9:10 pm

eatcomics wrote:
GroundUpEngine wrote:Edit: I went on your forum, your lua game engine is freakin' sweat! :worship:


I hope you mean sweat as in his engine must have been the cause of much blood, sweat, and tears for its awesomenss, rather than your engine looks sweaty...

And the thing about SDL running like crap on vista... I've noticed that it seems slowed on my vista lappy too... Vista fails...


Ops ye I ment sweet* :lol:

and ye totally agreed Vista fails hard!
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: SFML ftw!

Postby eatcomics on Wed Dec 02, 2009 9:12 pm

Why is this thread in the general/offtopic, shouldn't it be in programming, or development?
Image
User avatar
eatcomics
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 2664
Joined: Sat Mar 08, 2008 9:52 pm
Location: Illinois

Re: SFML ftw!

Postby hurstshifter on Thu Dec 03, 2009 11:06 am

eatcomics wrote:Why is this thread in the general/offtopic, shouldn't it be in programming, or development?


Agreed
"Time is an illusion. Lunchtime, doubly so."
http://www.thenerdnight.com
User avatar
hurstshifter
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 745
Joined: Mon Jun 08, 2009 9:33 pm
Location: Boston, MA

Re: SFML ftw!

Postby GroundUpEngine on Thu Dec 03, 2009 11:22 am

hurstshifter wrote:
eatcomics wrote:Why is this thread in the general/offtopic, shouldn't it be in programming, or development?


Agreed


Ye Gyro just moved it ;)
User avatar
GroundUpEngine
Chaos Rift Devotee
Chaos Rift Devotee
 
Posts: 869
Joined: Sun Nov 08, 2009 4:01 pm
Location: UK

Re: [GroundUpEngine] progress in SFML

Postby Bludklok on Thu Dec 03, 2009 4:31 pm

Hmm I've checked out the SFML website and I'm considering switching to it. Anyone that has used it and wants to spare some insight on it's functionality, ease of use, power, flexibility, etc. that would be awesome. I'm trying to get out of Allegro because it's not quite doing my games justice nowadays.
Youtube
Website
Current project: Enigma Core
User avatar
Bludklok
Chaos Rift Junior
Chaos Rift Junior
 
Posts: 258
Joined: Tue Apr 14, 2009 2:31 am
Location: New Jersey

Next

Return to Game Development

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest