New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Latest news covering the Elysian Shadows project, The Chaos Rift forums, and our affiliate developers and projects. News also appears in the website's new section.

Moderators: News Mods, Elysian Shadows Team

New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby trufun202 on Wed Nov 23, 2011 11:40 pm

http://youtu.be/orFa-Pcv1G8

It's time for a Rad Raygun update, my friends! Today we're going to cover Rad's smaller, more compact size, as well as his new-found agility. We'll do a code review on PowerUps, then we'll do a little Q&A from your questions on Twitter.



Enjoy!! 8-)
-Chris

YouTube | Twitter | Rad Raygun

“REAL ARTISTS SHIP” - Steve Jobs
User avatar
trufun202
Game Developer
Game Developer
 
Posts: 1174
Joined: Sun Sep 21, 2008 1:27 am
Location: Dallas, TX

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby Falco Girgis on Wed Nov 23, 2011 11:53 pm

Commented, favorited, etc.

I really found the code-review badass... considering that I'm sitting here with Visual Studio 2010 open as well working on AiGD18 and ES. It's so interesting seeing your implementation of the same things we're facing.

And JESUS CHRIST! The agility difference from before and after is the difference between Megaman and MegamanX!
"So what happens if the Elysian Shadows Kickstarter fails?"
Image
User avatar
Falco Girgis
Elysian Shadows Team
Elysian Shadows Team
 
Posts: 10690
Joined: Thu May 20, 2004 3:04 pm
Location: Studio Vorbis, AL

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby EdBoon on Thu Nov 24, 2011 12:05 am

GyroVorbis wrote:The agility difference from before and after is the difference between Megaman and MegamanX!


yea, looking sweet man. funny shit at the end hahaha
Undead Empire -> http://bit.ly/dYdu3z
Gamerscore Tracker -> http://bit.ly/vI4T4X
Undead Empire: Hellfire -> http://bit.ly/1AgC4ZY
facebook.com/BigRookGames twitter.com/BigRookGames
youtube.com/user/bigrookdigital
User avatar
EdBoon
Chaos Rift Junior
Chaos Rift Junior
 
Posts: 267
Joined: Fri May 28, 2010 11:44 pm
Location: Atlanta, GA

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby Falco Girgis on Thu Nov 24, 2011 12:08 am

EdBoon wrote:
GyroVorbis wrote:The agility difference from before and after is the difference between Megaman and MegamanX!


yea, looking sweet man. funny shit at the end hahaha
I know, right? LOL!
"So what happens if the Elysian Shadows Kickstarter fails?"
Image
User avatar
Falco Girgis
Elysian Shadows Team
Elysian Shadows Team
 
Posts: 10690
Joined: Thu May 20, 2004 3:04 pm
Location: Studio Vorbis, AL

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby trufun202 on Thu Nov 24, 2011 1:13 am

GyroVorbis wrote:
EdBoon wrote:
GyroVorbis wrote:The agility difference from before and after is the difference between Megaman and MegamanX!


yea, looking sweet man. funny shit at the end hahaha
I know, right? LOL!


lol, thanks guys. Seriously doing that 2 minute intro took so many fucking takes! The only thing keeping me sane was knowing that I could make a decent blooper reel out of it. I "borrowed" the idea from AiGD of course. :)

Gyro, I'll answer your XNA question on YouTube.
-Chris

YouTube | Twitter | Rad Raygun

“REAL ARTISTS SHIP” - Steve Jobs
User avatar
trufun202
Game Developer
Game Developer
 
Posts: 1174
Joined: Sun Sep 21, 2008 1:27 am
Location: Dallas, TX

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby trufun202 on Thu Nov 24, 2011 1:55 am

Lmfao, my wife saw the Bop N' Pop portion of the video and said, "oh my god, you fucking whore!" :lol:
-Chris

YouTube | Twitter | Rad Raygun

“REAL ARTISTS SHIP” - Steve Jobs
User avatar
trufun202
Game Developer
Game Developer
 
Posts: 1174
Joined: Sun Sep 21, 2008 1:27 am
Location: Dallas, TX

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby dandymcgee on Fri Nov 25, 2011 1:07 am

trufun202 wrote:Lmfao, my wife saw the Bop N' Pop portion of the video and said, "oh my god, you fucking whore!" :lol:

Haha! I didn't notice anything awkward about the final introduction, and after seeing the end I know why. Thanks for the bloopers, those are always my favorite part of any video / movie. Just a bit a proof that even the most awesome people are human.. sometimes. 8-)
Falco Girgis wrote:It is imperative that I can broadcast my narcissistic commit strings to the Twitter! Tweet Tweet, bitches! :twisted:
User avatar
dandymcgee
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 4911
Joined: Tue Apr 29, 2008 4:24 pm
Location: New Hampshire

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby Inlinevoid on Fri Nov 25, 2011 9:55 pm

.
Last edited by Inlinevoid on Sat Feb 27, 2016 4:26 am, edited 1 time in total.
Inlinevoid
Chaos Rift Cool Newbie
Chaos Rift Cool Newbie
 
Posts: 55
Joined: Thu Oct 20, 2011 3:53 pm

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby Trask on Fri Nov 25, 2011 11:05 pm

Good video, game is looking great. I'm loving the power ups so far and can't wait to get my hands on this. :)
MarauderIIC wrote:You know those people that are like "CHECK IT OUT I just made Linux run on this piece of celery [or other random object]!!"? Yeah, that's Falco, but with ES.

Dear god, they actually ported ES to a piece of celery!

Martin Golding wrote:"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live."
User avatar
Trask
ES Beta Backer
ES Beta Backer
 
Posts: 816
Joined: Wed Oct 29, 2008 9:17 pm
Location: Pittsburgh, PA

Re: New Rad Raygun Video - Updates + Q&A

Postby LeonBlade on Sat Nov 26, 2011 4:43 am

Really cool stuff, having those moves like you said honestly make the game a whole lot better. The combat with enemies can be more engaging which makes it a more fun game to play overall, great job! Can't wait to see more updates, and the code section was really cool.
There's no place like ~/
User avatar
LeonBlade
Chaos Rift Demigod
Chaos Rift Demigod
 
Posts: 1350
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:22 am
Location: Blossvale, NY


Return to Community News

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron